ADEM IN ADEM UIT EN GLIMLACH

RUST EN ONTSPANING

YOGA

Ontspanningsyoga  voor thuis

Ontspanningsyoga brengt je naar binnen, hier kun je even loskomen van alle prikkels en gedachten die zo overheersend kunnen zijn.

Vooral nu is het belangrijk om het lichaam te ontladen van alle onrust, angst en frustraties die het onbewust van anderen oppikt.

Een oefening voor tussendoor.

Adem twee keer diep en langzaam uit, je activeert  als het ware de “rem” in jezelf, blijf de adem volgen, ontvang de inademing volledig en blijf het ademen volgen. Voel  de ruimte binnenin en ervaar hoe het met je is.

Balansoefening, zittend of liggend om het lichaam te harmoniseren en het immuunsysteem te versterken.

  • Linkerhand op de kruin en de rechterhand onder de stuit of laag tegen het schaambeen, laat de handen rustig liggen, ongeveer 3 minuten (korter mag natuurlijk ook, hoor)
  • Linkerhand naar het voorhoofd, het wenkbrouwcentrum, de rechterhand naar het punt onder de navel, weer rustig laten liggen, zoals de eerste plaatsing
  • Linkerhand voor naar het kuiltje in de hals (kan ook onder de nek leggen) en de rechterhand net boven de navel, rustig laten liggen
  • Leg nu beide handen op de borst naast het borstbeen, de hartruimte, rustig laten liggen, en voel na.

Elke positie met de handen houd je ongeveer even lang aan.

Deze oefening kun je bij de ander doen aan de achterzijde van het lichaam.

 

De yoga en hartcoherentieoefeningen werken positief bij:

  • stressklachten, zoals nekklachten, hoofdpijn, slecht slapen, vermoeidheid en onrust.
  • lusteloosheid en depressieve gevoelens
  • hoge bloeddruk
  • hart- en vaatziekten
  • kanker
  • diabetes

Happines is here and now Thich Nhat Hahn

 

Ontspanningsyogales

Dit is een filmpje, het is een les met een medititatief karakter voor innerlijke rust en balans. Ontspanning en rust kunnen pas ontstaan als we vertragen. Ervaren hoe het is zonder oordeel naar jezelf. Tijdsduur: 74 minuten.

Dit is een filmpje met een helende diepe ontspanning, die je het beste liggend kunt doen. Tijdsduur is ongeveer 15 minuten.

Mindful diepe ontspanning

Eindontspanning yogales, liggende oefening. Filmpje.

De oefening duurt 13 minuten.

 

 

Aanmelden / informatie aanvraag

Bent u geinterresseerd in één van onze lessen of dienst?

Neem dan snel contact met ons op.